lördag 15 december 2007

PETA protesterar mot Mary-Kate och Ashley

PETA, som är någon organisation för djurens rättigheter, går nu emot Mary-Kate och Ashley. Anledningen är att de fortfarande bär päls, trots organisationens vedjan.
"Mary-Kate och Ashley har ignorerat våra böner att sluta bära päls, men de använder det fortfarande i sina klädkollektoner." säger PETA.
Organisationen har nu bestämt att göra något åt det. De har gjort en demonstration där de använder sina modeller "Hairy-Kate" och "Trashley". De protesterar alltså mot den orimliga behandlingen av djur.
Ett annat namn som PETA har gett Olsen systrarna är "the Trollsens".

Vad tycker ni om det här? Ska jag vara helt ärlig håller jag med PETA. Det är fel att göra så som man gör mot djuren idag. Jag skulle aldrig kunna ta på mig en äkta päls! Det skulle kännas så fel. Mary-Kate och Ashley borde lyssna på PETA..

Här har PETA gjort en hemsida för The Trollsens. Där kan man klä dem och så.. Ganska tasktigt tycker jag :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med! inte rätt att använda äkta päls. hoppas MK och Ash tar till sig det.

tack för en rolig och bra blogg =)

Anonym sa...

fel tt bära päls, men man tycker ju att PETA hade kunnat sköta det på ett snyggare sätt? eller?