torsdag 24 januari 2008

Mer om sambandet mellan Heath´s död och Mary-Kate

Angående inlägget jag skrev igår så har nu NY Times en egen uppfattning om sambandet mellan Heath Ledger´s död och Olsen tvillingarna.

Massören, Diana Wolozin (som hittade honom), hade gjort ett schema när hon skulle komma till Heath. Mary-Kate var också en kund till henne.
När Ms. Wolozin kom till lägenheten för deras möte, låg Heath med ansiktet neråt i sin säng. Efter att hon skakat honom och inte fått något gensvar, ringde hon Mary-Kate som var i Los Angeles. Mary-Kate och Heath var vänner och Ms. Wolozin försökte få kontroll över situationen innan hon gjorde något annat.

Mary-Kate sa då att hon skulle fixa att Ashley´s privata livvakt skulle komma för att undersöka vad som hade hänt. Massören försökte att väcka Heath igen och hon ringde även Mary-Kate en andra gång och sa att hon skulle ringa 911 som hon sedan gjorde.

Livvakten, som Mary-Kate hade ringt, kom till lägenheten samtidigt som läkarna. De stannade och ver fullt samarbetsvilliga med polisen och läkarna.

Många människor ger massören kritik för att hon inte ringde 911 direkt. Jag kan förstå att hon blev väldigt stressad och panikslagen, då kan man ju faktist inte tänka på vad man måste göra och så. Jag tror ändå inte att det hade spelat någon roll, Heath var nog redan död.
Vad som än hände är det så himla tragiskt tycker jag..

2 kommentarer:

Evy.blogg.se sa...

Jag tror inte det tyvärr.
Jag ladade ner nämligen ;)
Men jag tycker absolut du ska se den, sjukt bra.

Anonym sa...

Undra hur det måste känts för MK när hon ringde. Måste varit jäkligt chockad...