fredag 4 januari 2008

The Wackness är 'cool'

Om två veckor är det The Sundance Film Festival och The Wackness, som Mary-Kate är med i, har sin världspremiär där.

Method Man, som är en av Mary-Kates motspelare, berättade för MTV att filminspelningen har varit en riktigt häftig upplevelse.
"Den är cool som sh-," sa han om filmen, som är regisserad av Jonathan Levine och även Ben Kingsley. "Den här killen känner att hans liv är 'wack' (översättning?). Huvudkaraktären spelas av Josh Peck och det är berättelsen om en High School elev som ska ta examen -han är beroende av hasch. Hans psykiatier, som också är drogberoende, spelas av Ben Kingsley. Peck blir kär i Ben Kingsley´s dotter, som också är drogberoende. Peck får råd från hans langare som är jag. Jag spelar en 'rastafarian' knarklangare. Jag är verkligen konstig, jag hyr min egen tränare.. Dialogen de hade var så 'Hollywood Jamaican', det var absurt! Personen jag jobbade med gick in och strök det."

Det var skrivet på väldigt konstig engelska, så översättingen blev lite konstig.. Hoppas ni förstår lite i alla fall!

Det verkar som att filmen handlar ganska mycket om knark och så, men den är säkert bra! Skulle vara kul att se filmen! Mary-Kates rollfigur heter Union och Method nämner ju inget om det, så jag vet faktit inte så mycket om vad Mary-Kate ska spela och så.. Men om jag skulle gissa kanske hon är Ben Kingsley´s dotter..? Fast de två ska ju ha en hångelscen så det kanske inte stämmer. Vi lär få reda på det i alla fall!

Hoppas att Mary-Kate kommer på den där film festivalen om två veckor! :) Det borde hon ju göra!

Inga kommentarer: