onsdag 22 augusti 2007

Annat: Modeller part 1, Caroline Winberg

























Jag tänkte göra lite om modeller här i bloggen nu. Skriva lite fakta och så! Först ut är alltså den svenska modellen Caroline Winberg!
Caroline Winberg är född den 27 mars 1985 i Sollentuna. Hon spelade fotboll när hon var ung, i AIK:s flicklag. När hon var 15 blev hon värvad till Djurgårdens B-lag.
17 år gammal, påväg till en träning blev hon upptäckt av en modellscout på tunnelbanan. Caroline hade själv inte alls tänkt på att bli modell. Efter upptäckten har det bara gått uppåt. Hon blev känd internationellt och har gått visningar för bland annat Vercase, Armani, Chloé, Valentino och Dolce & Gabbana. Caroline har också fått gå på underklädsmärket Victorias Secrets glittriga catwalk! Hon har även prytt omslaget av Vogue.
Innan hon blev upptäckt hann hon gå två år på en naturvetenskaplig linje på Rudbecksskolan.
Numera bor hon i New York och jobbar förfullt!
Vad ska man säga? Den här tjejen har värkligen haft tur! Jag skulle gärna vara i hennes ställe! Hon tjänar nog skapligt mycket!
Jag tror jag gör en modell imorgon också! =) Får se hur många "parter" det blir..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja om man ändå hade sån tur :)

Anonym sa...

Jag undrar om du vet nån blogg som bara handlar om modeller?

Hedvig sa...

anonym2: Nej, tyvär gör jag inte det.. Men här i bloggen kommer jag att skriva om ca. 10 olika modeller, så du kan ju alltid läsa här!