tisdag 28 augusti 2007

Annat: Modeller part 5, Adriana Lima


















Adriana Lima är född i Salvador, Bahia, Brasilien den 12 juni 1981. Hon har sex systrar.
Adriana upptäcktes när hon var 13 år. Hon fick då kontrakt med Elite model Agency och flyttade till New York. Adriana har gjort reklam för Giorgio Armani, Lancome, Dior, Dolce & Gabbana, Calvin Klein, Gucci, Burberry, Stella McCartney, Versace, Fendi, Hermés, Maybeline, Givenchy, Karl Lagerfeld och Guess.
Men hon slog igenom som modell för Victorias Secret, där hon fick gå på en glittrig catwalk med vingar, korsetter, spets, you name it!
Nu är Adriana en av världens mest kända modeller!
Tyvär hittade jag inte så mycket fakta om henne som jag hade trott att jag skulle göra.. Lite tråkigt, men nästa gång jag får tid ska jag göra om en ny modell, och ja gtror att det blir Karolina Kurkova, men jag får se :)

Inga kommentarer: